donderdag 29 november 2012

Disney

Vrijdag 25 februari

Het einde nadert…helaas! Eén koffer is al gepakt. Voornamelijk omdat we morgen rustig aan willen doen, maar ook omdat we even wilden checken of alles wel past. Nou, dat laatste gaat waarschijnlijk wel lukken. Trouwens, dat rustig aan doen morgen ook wel. We zijn namelijk van plan om richting Fort de Soto Beach te gaan, of in ieder geval richting de Golf van Mexico. Morgen dus geen geshop…dat hebben we vandaag namelijk nog gedaan.
Vanochtend begonnen met een heerlijk ontbijt (ik wilde bijna schrijven ontbijtjJE maar dat klopt niet helemaal want het was een ENORM ontbijt!) bij Cracker Barrel (en ja, Anita, we blijven gewoon schrijven over eten, hoor…het hoort er wat ons betreft helemaal bij:-)). Vooral René had echt vrijwel de hele tafel nodig om al zijn schaaltjes en bordjes kwijt te kunnen. We kregen het dan ook lang niet allemaal op. Daarna nog even lekker rondgeneusd in de bijbehorende Country Store.
ontbijtje voor René

Eigenlijk was vanochtend het plan om naar Aquatica te gaan, maar we hadden niet echt zin in meer wachtrijen. Daarom een Plan B bedacht…morgen gaan we naar het strand aan de Golf van Mexico. Vandaag nog even de laatste Outlet Mall en naar Disney om mijn nummer voor de marathon op te halen. Dus dat hebben we dan ook gedaan. Eerst naar de Lake Buena Vista Outlets. Rob nog even gebeld om te informeren om de bestelling voor Reebok nog even te checken. Daarna relaxed alle winkels daar bezocht (en gespekt).
Aan het eind van de middag richting Disney Wide World of Sports gereden. Hier moest ik namelijk mijn nummer voor de halve marathon van zondag op te pikken. Tot mijn grote schrik heb ik een heel laag nummer (503 van de ruim 16.000). Dat betekent dat ik bij de eerste 500 dames qua tijd ben ingedeeld. OINK!! Dat is gebaseerd op mijn snelste halve marathon tijd van vorig jaar. Dat ga ik nu never niet nooit halen. Nou ja, dan start ik tenminste wel lekker vroeg. Scheelt weer, want direct na het hardlopen moeten we snel omkleden en dan naar de luchthaven voor onze vlucht naar Washington. Wat is het trouwens leuk (en motiverend) om op zo'n marathonexpo rond te huppelen. Ook René kreeg enorm veel zin om zijn eerste halve marathon te gaan lopen. Thuis moeten we maar weer hard gaan trainen!
Alle prinsessen, welkom!
princess for a day

Het ontbijtje van vanochtend was inmiddels helemaal verteerd…we hadden trek. Outback stond nog op ons where-to-eat lijstje. Gisteren al opgezocht waar hier in de buurt een Outback zit. Bleek bij de Premium Outlets Vineland te zijn. Nou, dat is niet al te ver van Disney. We verwachtten dus snel aan een lekkere biefstuk te zitten. Dat viel echter tegen. We waren nl. niet de enigen die hier wilden gaan eten. Buiten zat al een behoorlijke rij. We kregen te horen dat we zo'n minuut of 10 a 20 moesten wachten. Met een beeper een lekker zonnig plekje op gezocht. De 20 minuten liepen uit tot een half uur (nog weinig, want na ons bleven de mensen toestromen). Binnen kregen we een booth toegewezen. Het was een erg gezellig restaurant. Tot de nok vol. Als appetizer bestelden we de hot wings. Het hoofdgerecht bestond voor beiden uit een biefstuk (9 oz., hoeveel dat precies is…geen idee…het was in ieder geval een behoorlijk stuk koe). Het smaakte ontzettend lekker! En ging schoon op. Het toetje lieten we hier echter aan ons voorbij gaan. Het plan was om dat later te nemen…op een ander plek.
lekker hoor
toetje

Bij Downtown Disney welteverstaan. We moesten hier toch nog heen om nog wat dingen te kopen die we eerder deze week hadden gezien. Nu we hier toch waren konden we net zo goed een ijsje bij Ghirardelli's nemen…toch?! René ging voor 'slechts' 1 bolletje…ik nam er 2! Typisch een geval van een groter oog dan de maag, hoewel het wel allemaal op ging! Want…wat is dat ijs toch lekker zeg!
Hierna snel de inkopen gedaan en toen op weg naar huis. Wat is het toch jammer dat we hier maar een week zijn. We willen de tijd zo goed mogelijk besteden en zijn dus vrijwel niet 'thuis'. Ook vanavond zijn we pas weer even na 10 uur binnen.
De aankopen van vandaag opgeruimd, was in de machine en dan de eerste koffer ingepakt. Morgen nog 1 dag te gaan…we gaan er een lekker laatste dagje van maken aan de Golf van Mexico!